Contact
0320 219 483
0item(s)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

F.A.Q. - Bestellingen

FAQ bestellingen


Bezorgen

❱ ❱ Algemeen

Bij Omafietsonline.nl heb je de mogelijkheid om je bestelling te laten bezorgen. Nadat je je bestelling hebt samengesteld vul je het afleveradres in Nederland of België in. Let op dat je hier de juiste gegevens invult, deze gegevens worden namelijk gebruikt door onze vervoerder. Jouw bestelling wordt na plaatsing zo snel mogelijk verwerkt en bij een van onze vervoerders aangeboden voor aflevering bij jouw thuis. Bijna alle artikelen worden binnen 1 werkdag verstuurd. Houd er rekening mee dat de snelheid van de levering van meerdere factoren afhangt. Wegens levering uit diverse distributiecentra, kan het voorkomen dat jouw samengestelde bestelling een dag langer on de weg is. Hier krijg je dan aan het einde van de dag een melding over.
Als richtlijn kan je aanhouden: bestellingen vóór 15:00 uur geplaatst en afgerekend, worden bij aanwezige voorraad dezelfde dag verstuurd en normaal gesproken de volgende (werk)dag afgeleverd. Let wel, dit is een richtlijn en geen garantie. Je ontvangt per e-mail een bericht wanneer je bestelling gereed is om verstuurd te worden.
Afhankelijk van de vervoerder worden pakketten van maandag t/m zaterdag geleverd. Uitzondering zijn speciale (feest)dagen.

Let op: Wij bezorgen niet aan afhaalpunten en niet aan postbussen!

❱ ❱ Wanneer wordt mijn fiets bezorgd?

Houd er rekening mee dat rond de feestdagen en in de winterperiode (september t/m februari) fietsen soms een wat langere levertijd kunnen hebben dan gebruikelijk.

Fietsen in doos

Een fiets in een doos wordt binnen enkele werkdagen bij je thuis bezorgd. Dit zal over het algemeen 1 tot 3 werkdagen zijn. Let op, dit is een richtlijn en geen garantie. Je ontvangt altijd een Track&Trace link van de transporteur, waarmee je de bestelling online kunt volgen. Op het moment dat je een factuur (geen orderbevestiging) per mail van ons ontvangt is je fiets verzonden en volgt de verzendinformatie

Rijklare fietsen

Fietsen die rijklaar worden afgeleverd zullen in de meeste gevallen binnen 2 à 3 werkdagen binnen zijn. Indien jouw bestelde fiets een langere bezorgtijd heeft, wordt er eerst contact met je opgenomen. De bezorgtijd van de fiets is maximaal 10 werkdagen. Je ontvangt na de orderbevestiging per e-mail een verwachte verzenddatum en uiterlijk een dag voor de levering een e-mailbericht van de transporteur met een tijdsvak van het levermoment. Onze fietstransporteur levert van maandag t/m vrijdag. Ook ontvang je op de afleverdag zelf een SMS als de chauffeur naar jou onderweg is.

Wil je vooraf zekerheid over de levertijd van een specifieke fiets, informeer dan per e-mail, telefonisch of per chat de levertijd. Vergeet niet bij ontvangst van je bestelling direct te controleren of de goederen onbeschadigd bij je zijn afgeleverd. Meld onvolkomenheden direct aan de bezorger en stuur hier enkele foto's van naar klantenservice@omafietsonline.nl. Achteraf valt niet meer te controleren wanneer een beschadiging ontstaan is en kan Omafietsonline.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor transportschade.

❱ ❱ Kan ik mijn fiets op een ander adres laten bezorgen?

Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid om een factuuradres en een afleveradres op te geven. Let op: Het is niet mogelijk om aan een postbus adres of afhaalpunt te leveren. Houd hier rekening mee tijdens het bestellen.

❱ ❱ Kan ik een gewenste leverdag doorgeven?

Bij levering van fietsen kan je de gewenste dag doorgeven door in het opmerkingenveld van de bestelling je wens te vermelden.

❱ ❱ Hoe kan het dat mijn Track & Trace code niet werkt?

Je ontvangt zodra je bestelling klaar staat voor verzending een Track & Trace code van onze bezorgservice. Deze code wordt vaak in de avond geactiveerd waarna deze te gebruiken is om je pakket te traceren. Houd er dus rekening mee dat je code vaak niet direct actief is en probeer op een later tijdstip nogmaals te checken. In de ochtend op de afleverdag moet de code actief zijn.


Afhalen

❱ ❱ Algemeen

Je kan bij het bestellen er ook voor kiezen om je bestelling op te halen bij ons magazijn/winkel in Lelystad. Wij zijn vlakbij de A6, afslag Lelystad, gevestigd. Wil je afhalen, geef dit dan aan bij het bestelproces (Verzendkosten en eventueel behandelingskosten vervallen bij deze optie). Je kunt je bestelling ophalen van maandag t/m vrijdag bij onze afhaalbalie na ontvangst van je afhaalbericht. Voor de deur kan je gratis parkeren. Let op: in onze showroom is het alleen mogelijk om met pin te betalen. Klik hier voor ons adres en de openingstijden.

Let op:
In onze showroom vind je niet al onze fietsen en producten. Je vindt hier populaire fietsen en de meest voorkomende onderdelen en accessoires. Wil je langskomen voor een specifieke fiets of een product? Bel dan eerst even met onze klantenservice op 0320-219483 om te informeren of wij de fiets of het product hier op voorraad hebben!

❱ ❱ Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling kan afhalen?

Als jouw artikelen bij ons zijn binnengekomen ontvang je van ons een afhaalbericht per e-mail. Controleer je e-mail (en jouw spamfilter/ ongewenste e-mail map). Vergeet je niet jouw afhaalbericht of orderbevestiging mee te nemen. Eventueel een bestelnummer of jouw naam is ook voldoende. Je kunt je bestelling tot maximaal 30 werkdagen na dagtekening van de bevestigingsmail afhalen. Indien je verhinderd bent, verzoeken wij je contact met onze klantenservice op te nemen.

❱ ❱ Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Ons adres, e-mail adres en telefoonnummer:

Omafietsonline.nl

Apolloweg 220
8239DB Lelystad
☎ 0320-219483
klantenservice@omafietsonline.nl

We zijn gevestigd op bedrijventerrein Flevopoort 4/5, vlakbij afslag Lelystad vanaf de A6.
Je kan bij ons gratis parkeren.

Openiningstijden Showroom

Maandag:   09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.30 uur
Dinsdag:   09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.30 uur
Woensdag:   09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.30 uur
Donderdag:   09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.30 uur
Vrijdag:   09.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 17.30 uur
Zaterdag:   10.00 tot 17.00 uur
Zondag:   GESLOTEN

* Op zon- en nationale feestdagen is onze afhaalbalie/showroom gesloten (Nieuwjaarsdag, Goede Vrijdag, 1e en 2e Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, 1e en 2e Pinksterdag, 1e en 2e Kerstdag).

Let op:

In onze showroom vind je niet al onze fietsen en producten. Je vindt hier populaire fietsen en de meest voorkomende onderdelen en accessoires. Wil je langskomen voor een specifieke fiets of een product? Bel dan eerst even met onze klantenservice op 0320-219483 om te informeren of wij de fiets of het product hier op voorraad hebben.


Retourneren of annuleren

❱ ❱ Wanneer mag iets retour?

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Je jebt vanaf het moment van de retourmelding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier.

❱ ❱ modelformulier downloaden

❱ ❱ Voorwaarden voor retourneren

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

❱ ❱ Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

❱ ❱ Retourprocedure en adres

Voorzie het retour te sturen pakket van een ontvangen factuur of pakbon van Omafietsonline.nl en zorg dat het artikel volledig (incl. alle bijgeleverde accessoires, e.d.) in ongebruikte en onbeschadigde staat naar ons wordt toegezonden. Wij verzoeken je om het retouradres over uw eigen adresgegevens heen te plakken en een pakbon of factuur in het pakket toe te voegen. Zonder complete gegevens kan je retour niet verwerkt worden! Vermeld ook je IBAN (bank)rekeningnummer op de toegevoegde pakbon of factuur indien u de verzendkosten ook vergoed krijgt. Zodra je bestelling bij ons retour is en verwerkt ontvang je daar bericht over per email en het aankoopbedrag zal per omgaande teruggestort worden op je rekening. (bankrekening of creditkaart waar je de bestelling mee hebt afgerekend)

Retourzendingen kunnen verstuurd worden naar:

Omafietsonline.nl

Apolloweg 220
8239DB Lelystad
☎ 0320-219483
klantenservice@omafietsonline.nl

Je retour kan je ook afgeven bij onze afhaalbalie in Lelystad (zelfde adres). Zo voorkom je onnodige verzendkosten.

Fietsen retourneren

Bij een fiets ligt de retourprocedure iets gecompliceerder. Mail of bel in dit geval met Omafietsonline.nl om e.e.a. in goede banen te leiden. Het retourneren naar Omafietsonline.nl van diverse doosfietsen die door de fabrikant zijn geleverd is niet mogelijk. Deze retourneer je naar de fabrikant nadat je een bericht per e-mail van ons hebt ontvangen met instructies over de retourprocedure en de contactgegevens van de fabrikant.

❱ ❱ Annuleringen van bestellingen

Wij streven er naar je bestelling direct te verwerken. Indien aankopen geannuleerd worden vóór verzending, dan worden eventueel gemaakte kosten aan je doorberekend, zoals o.a. rij- en vervoersklaar maken van een fiets, reserveringskosten, speciale bestellingen, etc. Indien aankopen geannuleerd worden tijdens de verzendprocedure kunnen wij deze uitsluitend als retour behandelen. Je dient er rekening mee te houden dat een groot deel van de bestellingen geheel automatisch wordt verwerkt. Dit betekend dat je goedgekeurde bestelling (na ontvangst betaling) veelal binnen enkele minuten al in het distributieproces zit. Deze bestelling kan dan niet meer worden tegengehouden. Je kan deze volgens de normale procedure retour sturen.

❱ ❱ Wat moet ik doen bij beschadiging aan mijn artikel?

Vergeet niet bij ontvangst van je bestelling direct te controleren of de goederen onbeschadigd bij je afgeleverd zijn. Meld onvolkomenheden direct aan de bezorger! Achteraf valt niet meer te controleren wanneer een beschadiging ontstaan is en kan Omafietsonline.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor transportschade. Op het moment dat er een beschadiging geconstateerd wordt die niet afkomstig kan zijn van transport (bijvoorbeeld een kras terwijl de doos onbeschadigd en heel is), dient er contact te worden opgenomen met de klantenservice van Omafietsonline.nl. Wij ontvangen in dat geval graag een e-mail op klantenservice@omafietsonline.nl met een (duidelijke) foto van de beschadiging. De klantenservice zal dan met jou kijken naar een passende oplossing hiervoor.


Reeds geplaatste bestellingen

❱ ❱ Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of aanvullen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Geplaatste bestellingen worden vrijwel direct verwerkt. Ons gehele orderproces is volledig geautomatiseerd en wordt in een gerobotiseerd magazijn verwerkt. Het is voor ons dan ook niet meer mogelijk om orders die in het logistieke proces zitten administratief te wijzigen. Zorg er dus voor dat je de bestelling goed controleert voordat je deze bevestigd / betaald.

Klantenservice

Heb je meer informatie nodig? Neem contact met ons op via het telefoonnummer ☎ 0320 219 483 of via e-mail (klantenservice@omafietsonline.nl).